برای فردای حافظه ام
برای فردای حافظه ام

برای فردای حافظه ام

عبور از پنج استان...اصفهان،فارس،یزد،کرمان،هرمزگان...



هفت روز سفر هم می تونه حال و هوای آدمو عوض کنه، هم میتوننه آدمو دلتنگ خونه و کاشونه ی خودش...

چند روزی از این پیله ی ده ماهه فاصله گرفتیم اما باز وقتی برگشتیم به نقطه ی اول باز همون جمله ی همیشگی: هیچ جا خونه ی خوده آدم نمیشه!!!


"علی الخصوص دستشویی خونه ی آدم که نمیشه با هیچ جا عوضش کرد..."


...شهرضا-آباده-صفاشهر-بوانات-هرات-میمند-شهربابک-سیرجان-حاجی آباد-بندرعباس-بندرپل-خلیـــج فـــارس-بندر لافت-جزیره قشم...


سحرگاه یکشنبه 15 دیماه به سمت جنوب ایران زمین حرکت کردیم...عبور از چهار استان تا رسیدن به آبهای نیلگون خلیج فارس

در مسیر رفت به روستای دیدنی میمند در سی کیلومتری شهر بابک رفتیم.روستایی در دل کوه که تمام خونه های اون از سنگه، خونه هایی با سقفهای کوتاه و کاملا سنگی با مردمی مهربون که هرکدومشون تو رو به دیدنه خونشون دعوت میکنن...


روستای سنگی میمند در استان کرمان


عبور از خیلج فارس و رسیدن به جزیره ی زیبای قشم،شاید خیلی ها فکر کنن قشم ینی خرید کردن اما این جزیره اینقدر جاذبه های گردشگری داره که وقتی برا خرید نمیمونه...



دیدنی های جزیره قشم:


1.غارهای خربس (عجایب هفتگانه جزیره قشم)

معماری صخره ای که نیایشگاه پیروان میترائیسم و یا پرستشگاه آناهیتا (خدای آب) بوده‌ و مربوط به زمان مادهاست.


2.جزایر ناز (عجایب هفتگانه قشم)


که موقع جزر و پایین رفتن آب دریا این جزیره ها به خشکی وصل شده و میشه پیاده یا با ماشین این فاصله رو رفت...


3.دره ستاره افتاده (عجایب هفتگانه قشم)


دره ای که بومی های منطقه به اون دره اجنه میگن چون با عبور باد از این حفره ها صداهای عجیبی ایجاد میشه اونا معتقدند که سالها پیش در اثر برخورد شهاب سنگ با این بخش از جزیره این دره ایجاد شده اما در اصل این دره در اثر یه سونامی ایجاد شده که در قسمتهای تو در توی اون اشکال مختلفی مثه شکل یک پا،دو دست بهم چسبیده در حال نیایش و... وجود داره مشابه به این دره دو تای دیگه هست که غیرقابل دسترسیه یکی در زیر آبهای جزیره لاوان و یکی در آریزونای امریکا...



4.جنگلهای حرا (عجایب هفتگانه قشم)

 

جنگلهای حرا، پوشیده از درختهایی شناور در آبه که یکی از دستگاه های آب شیرین کن طبیعی محسوب میشه که آب دریا رو شیرین و نمک رو دفع میکنن برای دیدنه این جنگلها باید سوار قایق بشین...


غروب خورشید جنگلهای حرا


5.جزیره هنگام


جزیره ای زیبا در دل خلیج فارس که با قایق به تعقیب دلفین ها رفتیم،جزیره ای با بومی های مهربون، جاذبه های زیبا و میگو سوخاری و ماهی تند و تیز و نون محلی و ترشی...



تو این جزیره بقایایی از کشتی های به گل نشسته ی انگلیسی و پرتغالی و آهو و ...هم بود که شارژ دوربینم تموم شد و ناکام موندم.


اینم عکس یه وانیای جوگیر بر سواحل جزیره هنگام (عکس به سبک جوگیریات)



ردپای وانیا بر سواحل جزایر ناز،ردپایی برای فردای حافظه ای که موجی به سادگی اونو


شست

.

.


وانیا نوشت:ممنونم که تو پست قبل همراهم بودین...معذرت که کامنتها بی جواب موند این پست تقدیم به همه ی دوستای گلم که هیچ وقت وانیا رو تنها نمیذارن و نگرانش بودن.


نظرات 28 + ارسال نظر
بابک یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:49 ب.ظ

می بینم که حسابی خوش گذروندی
خوش به حالت
ایشالا همیشه به سفر و خوشی

احساست از اینکه اینجا اول شدی رو بیان کن
کاملن شفاف بگووووووووووو

مریم نگار(مامانگار) یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:51 ب.ظ

سلام عزیز...
..منم عاشق این سفرهای زنجیره ای ام...
...عالی بود..
...خوشحالم خوش گذشته..

سلام مامانگارم
من عاشقه سفرهاییم که جاذبه ی تاریخی دارن
ممنونم مهربونم

کلاسور یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:52 ب.ظ http://celasor.persianblog.ir

به به انساله همیشه به سفر و خوشی

سلام
به به چی چی؟
ممنونم

رعنا یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:00 ب.ظ http://rahna.blogsky.com

چه سفرنامه ی خوبی
اصن نمیدونستم اینقدر جای دیدنی داره قشم .
از مرکز خرید ها هم چنتا عکس میزاشتی
امیدوارم که همیشه خوش باشی.

سلام
چرا میخندی به سفرنامم؟
اینقده جا داره که من نرفتم
مرکز خرید من ندیدم فقط اون آخرش نمیدونم ماشینمون از کجا پر شده بود کلی هدیه دادن ما اوردیم

دلتنگ یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:27 ب.ظ http://ashianeyedardhayam.blogfa.com/

خوش به حالت خیلی خوش حالم که خوش گذروندی .
اون قدر من به یه مسافرت این چنینی نیاز دارم که حد نداره.وای منم هر بار از یه مسافرت می ایم خونه همین رو میگم هیچ جا دستشویی خونه ادم اصلا نمی شه.
وای اهنگ وبت من رو برد به روزه ای خوب سال گذشته.
همین موقع ها همه داشتیم برای مسابقه ی تئاتر تلاش می کردیم اهنگ نمایشمون این بود. یادش بخیر. اگه دوست داشتی به من سر بزن.

سلام
امیدوارم شما هم برید بهتون خوش بگذره
خوشحالم برات خاطره ی خوبی بوده

کیانا یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:09 ب.ظ

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام آجی جوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووونم
سفرررررررر بخیییییییییییییییییییییر
بوووووووووووووووووووس
ماااااااااااااااااااچ تف تفی
بوووگوووووو بینم سوووغاتی واسه من چی آوردی؟؟؟؟
کی میایی مشد بم بدی؟؟؟
پستش میکنی؟؟؟؟میدونستم خعلی مهربونی راضی به زحمتت نبودم

سلاااااااااااااااااااااااااام
بوووس تف تفی به خودتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
خوبی با مراممممممممممممممممممم
خیلی دلم میخاد بیام مشهد
میدونی که چقدر امام رضا رو دوست دارم
تولدت پیش پیش مبارکککککککککککککککککککک

باران یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:10 ب.ظ http://yesterday-tlkhyh90.blogfa.com/

خوشحالم از این که خوش گذشته

سلام
ممنونم عزیزه دل

شازده کوچولو یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:10 ب.ظ http://www.shazdehkocholo.blogsky.com

خیلی خیلی عکسای خوشگلی بود
ایشالله که همیشه شاد باشی

سلام میثا جونی
دارم عکاس میشما اما یکم تاره عکسام

الهه یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:11 ب.ظ http://elahename.blogsky.com

خب از طرف لار میومدید که نزدیکتر بود به جنوب...الان دیگه راه شیراز لار به بندر عباس یه راه جدید ترانزیته که واسه رسیدن از شمال کشور به جنوب نزدیکتری راهه
به هر حال تا بین مردم جا بیافته یه کمی طول داره....

سلام
جدی نزدیکتره؟

فاطمه شمیم یار یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:33 ب.ظ

سلاممم وانیا جان
رسیدن به خیر
ای جان ما هم شاید هفته دیگه بریم قشم..خوب شد زمینه قبلی اطلاعاتی دارم

سلام عزیزم البته هوا داره گرم میشه ما هم که بودیم رطوبت خیلی بالا بود الانم که جاده بسته است و طوفانیه اونجا
راستی اینترنت یه سرچ بکن و جاهایی که میخای بری رو لیست کن
از بازار هم خبر دارم خاستی بگو در خدمتم

دل آرام یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:53 ب.ظ http://delaramam.blogsky.com/

سلاااام وانیاااا
چقدر عجایب هفتگانه قشم جالب بود . من تاحالا نشنیده بودم درباره اش.
واااااااااااااااااای دلفین رو ، من عاشق دلفینم الهیییییییییییییی چه نازهههههههه
مرسی که عکسهاتو گذاشتی برامون
همیشه به سفر و شادی عزیز دلم

سلام دوست خارجیه خودم
خوبیییییییییییییییییییییی؟
با دلار چیکار میکنی؟
ایشالله به توم خوش بگذره

گودول یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:58 ب.ظ http://khesht40.blogfa.com

سلام
خوش برگشتی
یاد روزهایی افتادم که قشم بودم و با خوندن پستت برام زنده شد.

سلام ممنونم سعید خان
خوشحالم یاده خوشیهات افتادی

آناهیتا یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:16 ب.ظ

رسیدن بخیر
سفر به جایی رفتی
انشالا همیشه به گل و گردش
عکس ها خیلی قشنگ هستند
مخصوصا عجایب هفتگانه ی قشم
معمولا همه سرگرم درگهان و پاساژ ستاره میشن تا عجایب دیدنی...خوشحالم بهش توجه کردی.

سلام مرسی آناییی
ولی پاساژا هم بد نیستنا
اما واقعا جاذبه های زیبایی داره

امیرحسین... یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:55 ب.ظ http://afrand.blogfa.com

سلام وانیا
من هم به شدت دلم سفر خواست نخسوزن جزیره قشم. جزیره هنگام را هم خیلی در موردش شنیدم. دوست دارم از نزدیک ببینمش.
ایشالا همیشه به شادی و خوشی باشی

سلام امیرخان
آره خیلی کیف داشت واقعا جزیره ی هنگام زیبا بود

ناهید یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:19 ب.ظ http://nahid2369.blogfa.com

خوشحالم که بهت خوش گذشته وحال وهوات عوض شده

سلام ناهید جونی
دیگه نمی لرزین؟
ممنونم

کلاسور یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:04 ب.ظ http://celasor.persianblog.ir

به به به این جاهای قشنگ که دیدی و ازشون عکس گرفتی دیگه

بهلهههههههههههههههههه عکاسه درجه یک بدونه کوچکترین لرزش دست

فاطمه شمیم یار یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:12 ب.ظ

سلام دوباره
فدای مهربونیت عزیز جان
باشه ...قطعی شد ازت می پرسم
به قول قدیمیا سوراخ سمبه هاش وجاهای خوبش را یاد گرفتی

سلام عزیزم
بهله اینقدر سوراخ سمبه بلتممممممممممممممم دلت ابببببببببببب

دختری از یک شهر دور یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:02 ب.ظ http://denizlove.blogsky.com/

سلام.......
واااای خوشبحالت وانیا!!!!! منم انقدر دلم سفر میخواد اما یه سفری که خوش بگذره بهم... عکسها قشنگ بودن... من کلا به جنوب ایران علاقه ی شدیدی دارم... ادمهاش رو دوس دارم... دریاهاش رو دوس دارم... عکس جوگیریانه ات هم باحال بود!!!

سلام
عزیزم ایشالله میری خانومی
منم عاشق دریای جنوبم زلال پاک سورمه اییییییییییییی

بهنام یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:44 ب.ظ http://www.delnevesht2011.blogfa.com

سلاااااااااااااااااام

سفرنامه ی خیلی خوبی بود!

دائم به گردش و خوشگذرونی و عیش و نوش و اینا!

سلاااااااااااام
میدونم خوب بود بقیه شو بگو
کدوم دائم حسووووووووووود؟وبه نوشتم 10ماه هیچ جا نرفتم الان رفتم

فرهود دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:32 ق.ظ http://www.neveshtebaran.blogfa.com

وانیا عزیز
ممنون که با محبت و گرمی کلامت به دیدنم آمدی
شاد و مانا بمانی دوست من ... و همیشه به سفر های خاطره انگیز و قشنگ

سلام
من بیشتر وقتا به دوستام سر میزنم گاهیم حتی خاموشم
ممنونم

فرزانه دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:32 ق.ظ http://www.boloure-roya.blogfa.com

میگم که شما یه کمی برو مسافرت! یه کوه رفتیم میگی بد نگذره بعد نمیگه خودش رفته ایران گردی
خوشحالم که خوش گذشته بهت. دو بار قشم رفتم جزیره هنگام و جزایر ناز و جنگل حرا رو دیدم ولی بقیه ش رو نه. با این که چند باری قشم و کیش و بندرعباس رفتم ولی خیلی دلم میخواد که یه سفر زمینی و شهر به شهر به جنوب داشته باشم.
همیشه به خوشی و سفر و گشت و گذار

سلام
میگم فری خانوم تو بیا منو بزن خب منم دلم کوه خواست اما از ارتفاع میترسم
ایشالله میری

سارا دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:04 ق.ظ http://www.takelarzan.blogsky.com

سلاااااااااااااااااااااااام وانیا جونم خوبی عزیزم؟
خوشحالم که دل به سفر زدی سفر روح ادمو جلا میده مخصوصا قشم با اون همه جاهای دیدنیش
خسته سفر نباشی خانومی

سلاممممممممممممممممممممممم خوبم
داکو خان چطوره؟
ممنوووووووووووووووووووونم گل خانوم

جزیره دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:43 ق.ظ

بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه وانیا خانم جاااااااااااان چه عججججججججججججججججججب. رسیدن به خیر. پس این مدت که نبودی در گشت و گذار بودی. خب خدارو شکر.


آخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ نگو تو رو خدا. واقعا هیچ جا دستشوی خونه ی ادم نمیشه. حالا من قضیه رو باز نمیکنم ولی واقعا راست میگیالبته اگه میخاین باز کنمااااااااااااااااااا به هرحال من قابلیتشو دارم که توضیح بدم

خب حالا بریم ادامه ی مطلب ببینیم چی داره

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
عزیزم جای تو خالی بود بازم دارم میرم سفر فرداااااااااااااااا
باز کن ببینم چی میخای بگی

جزیره دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:49 ق.ظ

بلههههههههههههههههههههههههههه عکساتون هم قشنگه ن.

بهلههههههههههههههههههههههههه مگه من چیزه زشتم میذارم تو این وب؟

سارا دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:29 ب.ظ http://www.takelarzan.blogsky.com

آکو خان هم خوبن سلام دارن خدمتتون

خداروشکر
خدا صبرت بده با این جیغ جیغو

آذرنوش سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:08 ب.ظ http://azar-noosh.blogsky.com

خوش بحالت من حدود ۴ یا شاید ۵ ساله که سفر نرفتم ...بعضی مواقع خیلی هوس میکنم ولی حیف...

چه جالب منم از قشم وکیش فقط خرید کردنو شنیده بودم...
مرسی از عکسات به خصوص عکس وانیای جوگیر

ملکه نیمه شرقی سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:53 ب.ظ http://man-unique.blogfa.com/

عکسای پست هم خیلی زیبا بود هم کیفیتش عالی بود
ایشالا همیشه به سفر عزیزم

ساندر پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:11 ق.ظ http://sander.persianblog.ir

جالب بود واقعا نمیدونستم این چیزا تو قشم هست...
درمورد دستشویی کاملا باهات موافقم!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد